God, When I was alone, and had nothing I asked for a friend to help me bear the pain. No one came, except God. When I needed a breath to rise, from my sleep No one could help me.. except God. When all I saw was sadness, and I needed answers No one heard me, except God. So when I'm asked.. who I give my unconditional love to? I look for no other name, except God.

Sunday 4 September 2011

7 Tahun Ku Menunggu : Andai Itu Takdir dan Ketentuannya..

Assalamualaikum..


"Semua orang memiliki jodohnya masing-masing.." (Fahri)
"Sungai Nil dan Mesir itu adalah jodoh.." (Maria)


Seronok kan kalau kita boleh jumpa dengan jodoh yang dah ditakdirkan untuk kita.



aku tak tau kenapa aku mesti sedih time tengok video ni..
mata terasa hangat je tiba-tiba..hailaa ~




“Perempuan-perempuan yang keji untuk laki-laki yang keji dan laki-laki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji. Sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik”. [Surah al-Nur, ayat 26]


Tapi tak semua yang kita suka tu baik untuk kita kan. Kadang kala kita perlu berkorban untuk apa yang kita suka dan sayang tu.  Awak dah jumpa jodoh awak. Awak dah ditakdirkan berjodoh dengan jodoh yang terbaik untuk awak. Saya bukan yang terbaik untuk awak. I'm not good enough for you..So, saya harus terima.








Ya Allah, seandainya telah engkau catatkan dia bukan tercipta untukku..aku terima...


Saya tau awak tak suka kalau saya terus-terus ganggu awak. Saya tak tau nak buat macam mana. Saya dah tak tahu nak usaha macam mana lagi. Kadang-kadang saya rasa macam nak give up, awak. Dan saya rasa saya patut tawakkal je dengan hanya menunggu awak. Saya hanya mampu berserah pada takdir dan...err... jodoh. 


"Kita disuruh untuk berusaha, tapi kita kena yakin bahawa atas segala usaha kita, ada kuasa yang lebih besar iaitu Allah."
"Dengan Rahmat-Mu aku memohon pertolongan.."
"Baikilah untukku, urusanku keseluruhannya.."
"Ya Allah, tolonglah uruskan urusan ini.."




P/s : "Saya bukan tak nak awak kenal saya, tapi saya takut kalau awak mainkan saya..Saya takut kalau awak tak serius nak kenal saya then, bila awak dah mula kenal saya, tahu saya ni siapa, awak akan mainkan saya.."





2 comments:

Anonymous said...

mengapa tidak:)

Eady Minn said...

mengapa tidak kemendenye..? haihh..